Voor ons makelaars is het logisch wat er allemaal precies gebeurt als we je huis in de verkoop gaan zetten. Maar voor jou is dit waarschijnlijk nieuw, of alweer een tijd geleden. Tijdens de verkoop zijn er heel wat zaken waarbij je stil moet staan. Hoe bepaal je de prijs? Welke strategie zet je in? Wat zijn de valkuilen? Lees hier hoe we jouw huis samen succesvol gaan verkopen!
Allereerst wil je natuurlijk weten welke verkoopopbrengst je kunt verwachten. Wat is je huis waard? Een van onze makelaars komt bij je langs en gaat je woning van onder tot boven bekijken. Ook krijg je alvast wat tips om straks je woning optimaal te presenteren mocht je echt de stap gaan maken.
Elke woning is uniek en bij elke woning maakt onze makelaar dus ook een persoonlijk verkoopplan, de zogeheten visie. Na de waardebepaling kom je jouw plan bij ons op kantoor bekijken. Wat is je huis waard? Wat zijn de plussen en minnen van de woning en hoe kunnen we de eventuele verkoop het beste aanpakken? Ook voegt de makelaar er altijd interessante wetenswaardigheden over bv de omgeving, huizenmarkt en concurrentie aan toe. Sowieso een leuk document om te hebben! Het bespreken van de visie kan eventueel ook digitaal/telefonisch. Maar het is natuurlijk leuker om even langs te komen op het Suikerterrein en ook ons team te ontmoeten.
Nadat je ons de opdracht hebt gegeven om jouw huis te verkopen, schakelen we de styliste voor je in. De styliste maakt een afspraak met je, bekijkt gezamenlijk de woning met je en voorziet van tips en trucs om het maximale uit je huis te halen. Samen met de styliste maak je jouw huis nog beter klaar voor verkoop.
Documenten die nodig zijn voor de verkoop van je woning (vragenlijsten en opdracht tot dienstverlening) worden digitaal naar je verzonden. Deze kan je ondertussen rustig gaan invullen. Dit hoeft niet allemaal in 1 keer, want door ons unieke systeem kun je tussendoor opslaan en verdergaan wanneer je wilt.
De styliste is langs geweest en je bent ondertussen druk bezig met het verkoop klaar maken van je woning. Dit is het moment dat de fotograaf alvast een afspraak maakt om de woning te fotografen en helemaal in te meten voor de plattegronden.
Je huis is er helemaal klaar voor en de foto’s zijn binnen. De makelaar schrijft een pakkende tekst en we bepalen samen wanneer jouw woning op Funda en onze websites & socials kan. Onze binnendienst zal de planning met je bespreken voor de bezichtigingsdagen. Ook wordt er door ons een verkoopbord geplaatst. Van Funda t/m het verkoopbord. We laten jouw huis zowel online als offline zien aan het publiek.
De makelaar doet de bezichtigingen en na elke bezichtigingsronde word je gebeld zodat je op de hoogte blijft van hoe het is verlopen. Na de bezichtigingen bespreek je met de makelaar wat het verkoopproces gaat worden. Onderhandelen? Inschrijving? Online bieden?
Nu de juridische paperassen Jij bepaalt aan wie de woning wordt gegund. Nadat dit is gebeurd zullen we de kopers vragen om de gegevens op te sturen zodat we de koopakte kunnen opmaken en deze in concept naar beide partijen gaan sturen ter controle. Koopakte akkoord? Dan gaan we tekenen. Eerst verkoper, dan koper!
De getekende akte wordt naar de notaris (die de koper mag bepalen) gestuurd en de notaris zal partijen uitnodigen voor de afgesproken datum om de akte van levering (dit is het eigendomsbewijs van de koper) te ondertekenen. Vlak voor de overdracht doen we nog een eindinspectie. Ook na de overdracht staan we klaar voor jou voor de aftersales. Wij zorgen voor de eindinspectie.